تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

نصب دستگاه ماموگرافی برای بانوان چنارانی

  • کد خبر : 4819
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
نصب دستگاه ماموگرافی برای بانوان چنارانی
بانوان آنلاین/ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چناران ضمن اعلام خبر نصب دستگاه ماموگرافی در بیمارستان این شهرستان از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان گفت.

به گزارش بانوان آنلاین، یعقوب مظفری گفت: یکی از اقداماتی که در راستای توسعه خدمات درمانی بهتر به مردم این شهرستان صورت گرفته است نصب یک‌دستگاه ماموگرافی در بیمارستان چناران به منظور شناسایی زودرس سرطان پستان در بانوان و درمان آن‌هاست.

وی افزود: این دستگاه برای پنجاه درصد جمعیت هر شهر که همان بانوان می‌باشند لازم است، با توجه به شیوع بالای سرطان پستان در خانم‌ها ضروری است که با شروع ۴۰ سالگی در بازه‌های زمانی مشخص به صورت مرتب عکس‌برداری از پستان صورت بگیرد و این مسأله در رابطه با کسانی که سابقه خانوادگی این نوع سرطان را دارند اهمیت بیشتری دارد. وی در پاسخ به هزینه استفاده از این دستگاه برای شهروندان چنارانی تصریح کرد: در حالی که هزینه‌های ماموگرافی در مشهد حدود ۴۰۰ هزار تومان است ما در بیمارستان این خدمت را با ۱۵۰ هزارتومان ‌و برای عده‌ای از شهروندان “تحت‌شرایطی” به‌صورت رایگان ارائه می‌دهیم، ضمن اینکه با نصب این دستگاه معضل رفت و آمد به مشهد و هزینه‌های تردد نیز برای شهروندان رفع شده است.

وی نصب و راه‌اندازی دستگاه ماموگرافی را یکی از اقدامات شاخص در حوزه درمانی دانست و ادامه داد: این دستگاه دو سال پیش با بودجه‌ای بالغ بر 5/2 میلیاردی خریداری شد و اگر قرار بود امروز آن را تهیه کنیم باید حداقل ده میلیارد تومان هزینه می‌کردیم.

افتتاح اورژانس استاندارد چناران در هفته دولت

مظفری در ادامه این گفتگو به افتتاح اورژانس استاندارد چناران با اتاق‌های ایزوله در هفته دولت سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این اقدام را باید یکی از مهم‌ترین اتفاقات شاخص در حوزه بهداشت و درمان چناران تلقی کرد چرا که بابت تجهیز و ساخت این اورژانس پولی تزریق نشد بلکه از طریق رایزنی با دانشگاه و همت گروه‌های جهادی، اورژانسی مطابق با استانداردهای بهداشتی و درمانی مجهز به اتاق‌های ایزوله، اتاق عمل و تجهیزات مناسب ساخته شده که در شهریور ماه همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت سلامت و بهداشت مردم چناران که حقی بر گردن ماست وضعیت اورژانس را که در زمان نه چندان دور به صورت نامتراکم بود سازماندهی کرده‌ایم و امروز بیماران به صورت تامین شده و به شکلی نوین در بیمارستان بستری می شوند و امیدوار هستیم که با تقویت شرایط پرسنل بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

وی ادامه داد: اگر تغییر و تحولاتی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان انجام شده به همت حسین امامی‌راد، نماینده‌ چناران، طرقبه‌شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی و رایزنی‌هایی بوده که داشته‌ایم. ما دو ‌مرتبه با دکتر قاسم جان‌بابایی معاونت درمان وزارتخانه در دوره قبل جلسه داشتیم و به همت دکتر امامی حدود پنج میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان چناران از قبیل تخت، مانیتور، دستگاه‌مرکزی کنترل بیماران ای‌سی‌یو و تشک‌های استاندارد دریافت کردیم و شکل و شمایل الان اورژانس نیز نتیجه همان تلاش‌هاست و امیدوارم در این مدت باقی مانده بتوانیم دستگاه سی‌تی‌اسکن را هم وارد شهر بکنیم.

شهروندان در مراجعه به بیمارستان سعه صدر داشته باشند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چناران با اشاره به تراکم مردمی در بیمارستان این شهرستان گفت: از آنجایی که تلاش ما در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم است یک سری از اقدامات درمانی و پزشکی در بیمارستان با هزینه بسیار کمتری انجام می‌شود به‌طور مثال ویزیت پزشک متخصص در درمانگاه‌های خصوصی و مطب‌ها حدودا ۱۱۰ هزار تومان است اما این رقم در بیمارستان چناران کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌باشد و همین امر موجب تراکم مردمی جهت دریافت خدمات است به همین جهت از مردم خواهش می‌کنم در دریافت این خدمات و همراهی با کادر درمان سعه صدر بیشتری داشته باشند و ما نیز با آوردن تجهیزات بیشتر و نیروهای متخصص و دلسوز به آن‌ها بهتر خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی اظهار داشت: در دوره شیوع اپیدمی کرونا و سرماخوردگی‌های سخت مردم درمانگاه‌های توس و باران بازوهای ما در بخش خصوصی بودند و در حال حاضر نیز دو ‌پزشک را برای شیفت شب در بیمارستان در نظر گرفته و روی حضور آن‌ها در ساعاتی که در سطح شهر مطب‌های پزشکان تعطیل است نظارت داریم .

ضرورت توجه بیشتر به خانه های بهداشت چناران

مظفری در پاسخ به این‌که در حال حاضر خانه‌های بهداشت چناران در چه وضعیتی به سر می‌برند بیان کرد: در بحث خانه‌های بهداشت فضاسازی‌های خوبی انجام شده و به همت شوراها، بخشداری‌ها و فرمانداری شهرستان شکل و شمایل و فضای فیزیکی خانه‌های بهداشت بهتر و تجهیزات مناسب در آن‌ها قرار گرفته است، اما خانه بهداشت اخلمد و یک خانه بهداشت کانکسی در لیست ساخت و سازها قرار دارد که امیدواریم با بودجه‌ای که به‌ما تعلق می‌گیرد این ساخت‌وساز هرچه زودتر انجام شود چرا که وجود یک ‌مرکز بهداشت در کانکس برای شهرستان ما جالب نیست.

لزوم ارتباط تنگاتنگ بین مردم و شبکه بهداشت

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چناران با اشاره به این‌که لازم است بین شبکه بهداشت و مردم ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد تصریح کرد: اگر بهداشت به مکانی ایراد می‌گیرد به این معنا نیست که قصد تخریب آن و هزینه‌تراشی داشته باشد هم‌چنین توقع نداریم چندین ایراد در یک زمان برطرف شود اما هدف ما ارتقای سطح سلامت شهروندان است و هر مرکزی که به آنها خدمات ارایه می‌دهد می‌بایست از سلامت و استانداردهای لازم برخوردار باشد.

پرده خوانی عید غدیر در شبکه بهداشت چناران

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در این شبکه گفت: طی جلسه بصیرت اخلاقی برای مدیران، برای اولین بار در استان، پرده‌خوانی “عیدغدیر” را با مدیریت فرمانداری انجام دادیم که در این پرده‌خوانی تمام اشعار و آیات قرآنی در وصف امام علی(ع) ترسیم شده و از بدو ولادت تا ادامه ولایت در آن توضیح داده می‌شود که امیدواریم این مراسم در شهرستان چناران هم‌چنان ادامه پیدا کند، ضمن این‌که این پرده بر اساس توضیح راویان در ابتدا روی تخته‌ای نوشته و منبت‌کاری شده و توسط سه بانوی ایرانی در اصفهان ترسیم و بالغ بر هشت میلیارد؟؟؟ قیمت‌گذاری شده و قرار است در چندین کشور اسلامی رونمایی شود.

منبع: کلام تازه

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.