تعداد کل اخبار منتشر شده 993
2

همایش بین المللی «زنان، تحولات جهانی و اربعین حسینی»

  • کد خبر : 4803
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
همایش بین المللی «زنان، تحولات جهانی و اربعین حسینی»
بانوان آنلاین/ همایش بین المللی «زنان، تحولات جهانی و اربعین حسینی» با حضور و سخنرانی نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش بانوان آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امورحج و زیارت درباره نقش بانوان در مسیرآرمان‌های الهی و تحولات اجتماعی گفت: در اسلام جایگاه بانوان وآقایان به عنوان بندگان خدا بر یکدیگر برتری ندارد.

سرپرست حجاج ایرانی به بانوان فعال درحوزه اربعین توصیه کرد خطبه‌ای را که حضرت زهرا (س) درمسجدالنبی ایراد کردند حداقل یکبار مطالعه و به محور‌های آن توجه کنند.

وی افزود: بانویی که پدرخویش را ازدست داده و در شرایط اندوه وغم بسر میبرد در مسجدالنبی با لحنی سخن می‌گوید که از نظر ادبی یک اعجاز و از نظر محتوی، بیان سیر مطالب و سبک سخن گفتن بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به تربیت عقیله بنی هاشم در دامان حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اربعین را یادگار حضرت زینب (س) دانست.

وی همچنین گفت: اگرحضرت زینب یادگارحضرت فاطمه (س) نبود و اربعین را آنگونه برقرار و در کوفه و شام از امام حسین (ع) دفاع جانانه نمی‌کرد امروز از اربعین خبری نبود.

نماینده، ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه با فداکاری و جانفشانی اصحاب امام حسین (ع) مسیر و اهداف آن حضرت تا امروز زنده مانده است، افزود: حسین بن علی هر آنچه که داشت فدای خدا کرد و امروز شاهدیم که جامعه جهانی به اربعین احترام می‌گذارد و حتی غیر مسلمانان نیز در این پیاده روی عظیم حضور یافته و زائران به عشق سرور آزادگان فرسنگ‌ها راه می‌روند.

همایش بین المللی یک روزه «زنان، تحولات جهانی و اربعین حسینی» به همت کارگروه علمی کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان اربعین کشور در دو محور اصلی «فرهنگی ـ اجتماعی» و «سیاسی» با حضور اندیشمندان و استادانی از کشور‌های مختلف در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.