تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

نیازمند تولیدات رسانه‌ای ویژه محکومیت قرآن‌سوزی در اربعین هستیم

  • کد خبر : 4779
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
نیازمند تولیدات رسانه‌ای ویژه محکومیت قرآن‌سوزی در اربعین هستیم
بانوان آنلاین/ مسئول سازمان بسیج رسانه در نشست خبری «مشق عشق زنان در مسیر اربعین» گفت: ما امسال درگیر فتنه مهمی در جهان بودیم و آن هم قرآن‌سوزی در کشورهای اروپایی بود که نیازمند تولیدات رسانه‌ای در محکومیت این موضوع هستیم.

به گزارش بانوان آنلاین، مرتضی کارآموزیان، مسئول سازمان بسیج رسانه در نشست خبری «مشق عشق زنان در مسیر اربعین» با بیان اینکه در سال گذشته فتنه بزرگی را پشت سر گذاشتیم، گفت: به جرئت می‌توان گفت، جنگ جهانی رسانه‌ای را پشت سر گذاشتیم و در این فتنه بسیاری از کسانی را که می‌شناختیم و یا نمی‌شناختیم، ورود پیدا کردند و انواع کمک‌های مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی، قوانین، تنظیمات و … را شاهد بودیم. سخنی را میشل فوکو دارد و گفته است انقلاب اسلامی روح تازه‌ای را به جهان تزریق کرد و من می‌خواهم بگویم، اربعین در ۱۰ سال گذشته روح تازه‌ای را بین ادیان دنیا تزریق کرد و توانست نشان دهد که دین چگونه می‌تواند همه مردم را دور هم جمع کند. هیچکدام نمی‌توانیم ادعا کنیم، که کار ما بوده است و یا هیچ نهاد حاکمیتی نمی‌تواند چنین ادعایی کند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت برای اسلام و تشیع به وجود آمد، افزود: ما همواره اربعین را از ابعاد درونی و بیرونی مورد سنجش و ارزیابی قرار داده‌ایم و در ابعاد رسانه‌ای نیز باید همین کار را انجام دهیم. ابعاد درونی اربعین، شامل ارتباطات میان فردی، ارتباطات سازماندهی و … که رخ می‌دهد و زیست اربعینی را تجربه می‌کنند و ابعاد بیرونی هم شامل ارتباطات رسمی و غیررسمی است که ارتباطات رسمی به آنهایی برمی‌گردد که در رسانه‌های رسمی به این موضوع ورود می‌کنند؛ اما ارتباطات غیررسمی اهمیت ویژه‌ای دارد.

کارآموزیان ادامه داد: اربعین امسال با سال‌های گذشته چند تفاوت دارد و آن این است که برای اولین بار است که پس از سه سال، کرونا نداریم و حضور مردم بسیار چشمگیر خواهد بود. دومین موضوع این است که رسانه‌هایی که در چند سال گذشته توانسته بودند همدیگر را در اربعین پیدا کنند، به کار گروهی رسانه‌ای رسیده‌اند و دنبال خلق رویداد مهمی هستند. سومین موضوع است که در برخی حوزه‌ها از نظر زیرساختی مشکلاتی داشتیم که اربعین امسال رفع شده و  شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. برای مثال کشور عراق اعلام کرده است؛ اینترنت رایگان در اختیار زائران قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم در هر عملیات رسانه‌ای اثرگذار باشیم، سه مسئله را باید مورد توجه قرار دهیم؛ اولین نکته تولید محتوای اثربخش است که تولیداتی باید خلق شود که به اتحاد و انسجام بیش از پیش بینجامد. به ویژه اینکه ما امسال درگیر فتنه مهمی در جهان بودیم و آن هم قرآن‌سوزی در کشورهای اروپایی بود که نیازمند تولیدات رسانه‌ای در محکومیت این موضوع است.

کارآموزیان در ادامه بیان کرد: ما امسال باید دنبال انسان رسانه‌های فهیم باشیم. هیچ مفهومی بهتر از این نیست که هر زائر یک رسانه خواهد بود. اگر ما نتوانیم در این زمینه پروژه تعریف کنیم و یک رویداد عظیم را برای مخاطبان ایجاد کنیم، قطعاً به سمت پروژه‌هایی که از سمت دشمن ایجاد خواهد شد، خواهند رفت و یا به تولید محتوای غیراثربخش خواهد انجامید. همچنین قالب و چارچوب‌هایی که کشور ما و تعدادی از کشورهای دیگر استفاده می‌کنند، مورد اهمیت است. برای مثال در ترکیه جامعه‌ای به نام علویان است که هر سال راهپیمایی‌هایی را با عنوان جاماندگان اربعین دارند و در تهران نیز کسانی که امکان حضور ندارند در این راهپیمایی حضور می‌یابند. این جامعه مربوط به پیاده‌روی اربعین را کشورهای دیگری همچون گرجستان، هند، پاکستان و … نیز دارد. امسال باید جاماندگان با عنوان مفهوم مشترک سازماندهی شوند و در رسانه‌های رسمی و غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی انعکاس یابد.

وی گفت: اگر می‌خواهیم در این راستا موفق باشیم باید به سمت مفهوم‌سازی مشترک و مناسب برای اربعین برویم تا این زیست بین‌المللی که در یک ماه آینده شاهد آن خواهیم بود، به اتفاقات بزرگی منجر شود؛ چراکه جهان اسلام به این اتحاد و انسجام نیاز دارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه در ادامه با تأکید بر امیددهی به مردم گفت: امیدآفرینی و جهاد تبیین می‌تواند کلیدواژه مشترک ما و مردم عراق باشد. به ویژه اینکه ما امسال بیش از پیش شاهد نگاه سست‌محوری به جامعه صهیونیست داریم که از درون و بیرون شاهد از هم پاشیدگی آن هستیم.

منبع: خبرگزاری ایکنا

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.