تعداد کل اخبار منتشر شده 993
2

برگزاری دومین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک

  • کد خبر : 4248
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
برگزاری دومین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک
بانوان آنلاین/ دومین نشست کمیسیون زنان و ورزش در دور جدید با حضور اعضاء ، عصر روز دوشنبه در سالن شماره 2 کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش بانوان آنلاین، در این نشست ابتدا دکتر فرهادی زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک به مبحث انتقال شغلی ورزشکاران از نگاه IOC پرداخت و ضمن ارج نهادن به همه اقداماتی که جهت استخدام ورزشکاران از طریق قانون استخدام قهرمانان در گذشته انجام شده است، به موضوع ارتقاء مهارت های ورزشکاران از طریق آموزش های لازم اشاره کرد، و توجه اعضاء را به کارکرد مناسب در خصوص مهارت های مورد نیاز ورزشکاران خواستار شد. 

در ادامه دکتر کاظمی پور به تشریح قانون سرباز قهرمان و جذب و استخدام مدال آوران و بانوان قهرمان پرداخت و ضمن تشریح این قانون تاکید کرد: تکمیل قانون سرباز قهرمان برای استخدام بانوان قهرمان و طرح آن از سوی نمایندگان مجلس، فرصت استخدام ورزشکاران قهرمان زن را افزایش می دهد. 

همچنین دکتر کاظمی پور تاکید کرد: در خصوص بیمه ورزشکاران  اقداماتی صورت گرفته است. 

در ادامه دکتر اکبری به آموزش مهارت ها برای ورزشکاران غیر نخبه تاکید کرد و افزود: میزان انتفاع ورزشکاران و سازمان  ورزش از آموزش مهارت ها باید بررسی شود. 

همچنین دکتر راسخ در خصوص مطالعه تطبیقی انتقال شغلی در سایر کشورها مباحثی را مطرح  و در همین رابطه به استفاده  راهبردی چند نمونه از نتایج پژوهش اخیر خود در خصوص چالش های ورزش زنان در 14 کشور اشاره کرد که در نهایت مقرر شد خلاصه ای از پژوهش مورد نظر در نشست آینده کمیسیون مطرح شود. 

در ادامه دکتر مهرانی و دکتر شهبازی به تشریح موارد مورد نظر IOC در خصوص عدالت جنسیتی پرداختند و تاکید کردند آگاهی سازی از طریق کمپین های ورزشکاران، مربیان و داوران و آگاهی بخشی دراین خصوص یکی از مهمترین برنامه های کمیسیون می تواند باشد. 

در خاتمه پیشنهادات اعضاء در خصوص شیوه ها و برنامه های جدید جهت توسعه ورزش زنان در حوزه های مختلف دریافت و مقرر شد در جلسات آتی مورد بحث قرار گیرد. 

منبع: روابط عمومی کمیته ملی المپیک

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.