تعداد کل اخبار منتشر شده 993
7

آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران با ظرفیت بیش از ده هزار داوطلب

  • کد خبر : 4146
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران با ظرفیت بیش از ده هزار داوطلب
بانوان آنلاین/ مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران مراجعه به مدارس علمیه اولین و بهترین راه برای ثبت نام دانست و گفت پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه خواهران به نشانی؛ www.whc.ir در خدمت خواهران متقاضی ادامه تحصیل در حوزه های علمیه است.

به گزارش بانوان آنلاین، مریم بابایی، امروز در نشست خبری آغاز پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد گفت: حوزه خواهران از ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ فعالیت پذیرش سال تحصیلی جدید خود را در مقاطع عمومی، عالی و تخصصی آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در مقطع عمومی دو گروه از مدارس را داریم که یک گروه ویژه داوطلبان دیپلم است و افراد دارای معدل بالای ۱۴ و ۴۰ سن را پذیرش می‌کند. گروه دیگر ویژه دوره اول متوسطه است و با داشتن حداکثر سن ۱۸ و معدل ۱۵ پذیرش دارد و در ۵۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از ده هزار داوطلب در خدمت خواهران هستیم.

مدیرکل سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه آزمون برای داوطلبان دوره اول متوسطه در خرداد ماه و برای دیپلم در تیرماه برگزار خواهد شد گفت: مراجعه به مدارس علمیه اولین و بهترین راه برای ثبت نام است و البته پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه خواهران به نشانی؛ www.whc.ir در خدمت خواهران است.

بابایی اظهار کرد: خواهران دانشجو هم می‌توانند در مقاطع مختلف تحصیلی به شرط آن که بیشترین همسویی علمی را با رشته‌ها داشته باشند وارد حوزه خواهران شوند و اگر معدل آنها بالای ۱۸ سال باشد از آزمون معاف هستند. البته این امکان فقط در یزد، اصفهان و تهران برای علاقه‌مندان فراهم است.

وی افزود: خواهرانی که به دلایل آموزشی از تحصیل منصرف شده‌اند و دوباره قصد دارند ادامه تحصیل بدهند می‌توانند در ورودی بهمن ماه در خدمت آنان باشیم.

بابایی بیان کرد: سنجس ما به صورت آزمون ورودی، مصاحبه علمی و تحقیقات محلی و مدرسه‌ای انجام خواهد شد. در مقطع عالی یا ارشد ۱۷ محل رشته داریم که از جمله می‌توان به تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، تبلیغ با گرایش حج، کلام با گرایش تقریب مذاهب اسلامی، فلسفه اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره زنان با رویکرد اسلامی و تربیت دینی کودک و نوجوان و علوم و معارف حدیث شیعه، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۰۱ رشته محل در سراسر کشور و در ۸۷ مدرسه علمیه عالی پذیرش داریم، گفت: تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و تاریخ اسلام در سطح سه به صورت غیرحضوری است. در مقطع تخصصی سطح چهار در ۵ رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن در ۲۸ مدرسه تخصصی با ۴۶ رشته محل پذیرش داریم.

منبع: خبرگزاری حوزه

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4146
  • ارسال توسط :
  • 1910 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.