تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

استقبال بانوان اردکان از تئاتر «جابر»

  • کد خبر : 1400
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۳۹
استقبال بانوان اردکان از تئاتر «جابر»
بانوان آنلاین/ تئاتر «جابر» که زندگی یک دانشمند شهید را به نمایش می‌گذارد، با استقبال کم‌نظیر بانوان اردکانی به اجرا در آمد.

فاطمه ابراهیمان، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری حوزه از یزد گفت: با همکاری ناحیه مقاومت و بسیج شهرستان، دفتر امام جمعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و موسسه فرهنگی-هنری چادرملو، تئاتر «جابر» اکران شد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان اظهار کرد: در قسمت اول «تئاتر جابر» زندگی جوان دانشمندی به تصویر کشیده می‌شود که پس از مذاکرات هسته‌ای مجبور می‌شود فعالیت‌های تحقیقی خود را مختل کند و به این دلیل تصمیم می‌گیرد به سوریه برود، اما در ادامه فرمانده اش او را از رفتن به سوریه منصرف می‌کند و این دانشمند به فعالیت‌های تحقیقی خود ادامه می‌دهد.

ابراهیمیان اضافه کرد: قسمت دوم با عنوان«صاحبه» ادامه قسمت نخست بود و ماجرای مسلمان شدن زنی اروپایی و ساختن مستند جابر توسط او را بیان می‌کند و مفاهیمی همچون آشنایی با سواد رسانه و فضای مجازی، روابط صمیمانه بین اعضای خانواده، روابط اجتماعی و… را به عرصه نمایش می‌گذارد و در یک کلام “تئاتر جابر”نمونه‌ای از نمایش نامه‌های جذاب و دل نشین است که موفق شد مخاطبان خود را از تمام اقشار با سلیقه‌های متفاوت جذب کند.

وی بیان کرد : همزمان با ماه رمضان، این تئاتر در دو روز متوالی و چهار سانس اکران شد؛ در دوسانس ابتدایی “جابر ۱” و ” جابر ۲ با عنوان” صاحبه” برای نخستین بار در استان یزد سانس‌های بعدی را به خود اختصاص داد.

ابراهیمیان افزود: این برنامه با استقبال کم‌نظیر دختران نوجوان و جوان روبرو شد و در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰۰ بانوی اردکانی به تماشای آن نشستند.

وی در پایان با تشکر از نهادهای مختلف برای برگزاری این برنامه، خاطر نشان کرد: اجرای این تئاتر به عنوان یک نمایش با محتوا، نشان داد که در مقابل اجرای برخی تئاترهای نامتعارف که به هر بهانه‌ای قصد خنداندن و یا جذب مخاطب خود را دارند، می‌توان با رویکردهای مناسبی مخاطبان را راضی کرد.

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=1400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.