تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

اعتقاد مادران و همسران، تعیین کننده حضور رزمندگان در دفاع‌ مقدس بود

  • کد خبر : 4487
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
اعتقاد مادران و همسران، تعیین کننده حضور رزمندگان در دفاع‌ مقدس بود
بانوان آنلاین/ مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس آذربایجان‌ شرقی گفت: در دفاع مقدس اعتقاد مادر و همسر، تعیین‌کننده‌ی این موضوع بود که رزمنده در میدان باشد یا نباشد. بر این اساس لازم است با بهره‌گیری از عنصر خلاقیت که حقیقتاَ پایه‌ی جذب مخاطب و ادبیات پایداری است هویت مادران و همسران و زنان مبارز را به درستی به دختران جوان تبیین کنیم.

به گزارش بانوان آنلاین، «مریم جلیلی» مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌ شرقی‌، اظهار داشت: سیر تاریخی کشورمان در تاریخ هنر و چگونگی پررنگ‌تر شدن حضور زنان در عرصه‌های فرهنگی و هنری همزمان با تحولات اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این‌رو با توجه به اینکه یکی از اتفاقات و تحولات بسیار مهم تاریخی کشورمان وقوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌باشد با پراختن به نقش کلیدی و تأکید بر اهمیت حضور زنان در این عرصه و بروز آن در ادبیات پایداری بر این نکته می‌رسیم که صدای انقلاب و جنگ با صدای زنان رساتر است.

وی افزود: بهره‌گیری از ابزار ادبیات و هنر، رسانه و گفتمان هنری در ترویج فرهنگ زیسته‌ی شهدا به نسل‌های امروز انقلاب، یکی از اهداف ارزشمند می‌باشد که این مهم نیازمند تشویق و حمایت پژوهشگران، هنرمندان، شاعران و متولیان عرصه‌ی فرهنگ و هنر می‌باشد.

کمبع: دفاع پرس

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.