تعداد کل اخبار منتشر شده 993
4

افزایش بی خانمانی پناهجویان افغانستانی در انگلیس

  • کد خبر : 4569
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
افزایش بی خانمانی پناهجویان افغانستانی در انگلیس
بانوان آنلاین/ شورا‌های محلی در انگلیس اعلام کردند پناهجویان افغانستانی که از محل‌های موقت بیرون رانده شدند در شرایط اسفناکی به سر می‌برند.

به گزارش بانوان آنلاین، نهاد‌های مدنی و حامیان پناهجویان انگلیس، با شرم آور خواندن سیاست‌های دولت در قبال پناهجویان، کمک فوری به پناهجویان بی خانمان را خواستار شدند.
آنان همچنین با برپایی تظاهرات مقابل محل‌های اقامت پناهجویان، توقف اخراج آنان از سرپناه‌های موقت را خواستار شدند که با حضور پر شمار پلیس تظاهراتشان محدود شد. معترضان با اشاره به رویکرد دولت، چشم اندازی تاریک برای اینده پناهجویان ترسیم می‌کنند. رویکرد دولت واکنش برخی نمایندگان مجلس انگلیس از حزب رقیب را نیز در پی داشته است.
دن جارویس، نماینده حزب کارگر و نظامی سابق انگلیس که در افغانستان خدمت می‌کرد، رفتار دولت با پناهجویان افغانستانی را “شرم آور” توصیف کرد.
جارویس در مصاحبه با شبکه چهار رادیو بی بی سی گفت: “این‌ها افغان‌هایی هستند که خود را در معرض خطر مرگ قرار داده اند تا در کنار نیرو‌های بریتانیایی در افغانستان خدمت کنند و به درخواست ما این کار را انجام دادند.
منتقدان رویکرد دولت علیه پناهجویان افغانستانی می‌گویند بسیاری از پناهجویان افغانستانی که به انگلیس آمده اند سال‌ها به عنوان مترجم یا دیگر خدمات برای دولت و ارتش انگلیس در افغانستان کار کردند، اما اکنون بدون در نظر داشت خدماتشان رفتاری غیر انسانی با انان می‌شود.
این در حالی است که دولت انگلیس پس از تسلط طالبان بر افغانستان، به همکاران افغانستانی خود که به علت سال‌ها همکاری با ارتش انگلیس در معرض خطر بودند وعده داده بود به انان پناه دهد.
به گفته فعالان حقوق مهاجران، شمار زیادی از پناهجویان افغانستانی که حدود ۱۸ ماه در سرپناه موقت به سر می‌بردند دچار پریشان حالی و افسردگی شده اند و سخت‌تر شدن شرایط، پیامد‌های ناگوار و بعضا جبران ناپذیری برروح و جسم انان خواهد داشت.
دولت انگلیس از چند سال پیش شرایط را برای پناهجویان سخت‌تر کرده است و علاوه بر پیگیری طرح انتقال پناهجویان به کشور افریقایی روندا، در طرح جنجالی دیگر قصد دارد شماری از پناهجویان را در شناوری بر روی اب نگهدارد.
این در حالی است که به گفته منتقدان دولت انگلیس همزمان، با پناهجویان اوکراینی رفتار کاملا متفاوتی نسبت به پناهجویان افغانستانی و دیگر کشور‌ها در پیش گرفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.