تعداد کل اخبار منتشر شده 993
2

بانوان ایرانی پرچمدار مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان هستند

  • کد خبر : 4646
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
بانوان ایرانی پرچمدار مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان هستند
بانوان آنلاین/ مبلغ شبکه روشنگران فرهنگی زنجان؛ با بیان اینکه بانوان ایرانی پرچمدار مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان هستند گفت: رعایت حجاب سلیقه و یا حکم جمهوری اسلامی نیست بلکه حجاب واجب الهی و دستور خداوند متعال است.

به گزارش بانوان آنلاین، مرضیه قیصری در خصوص پیامدهای بد حجابی در جامعه با بیان اینکه آیا حجاب امر شخصی است یا اجتماعی اظهار داشت: با توجه به اینکه انسان موجود اجتماعی بوده و تمام فعالیت‌های زیستی که انجام می‌دهد در بستر جامع اتفاق می‌افتد مسلماً نوع پوشش و رفتار فرد در جامعه اثر و نمود دارد؛ مثل قوانین راهنمایی رانندگی که اگر شخصی رعایت نکند قطعا جامعه را دچارتهدید وآسیب می‌کند وحجاب هم یک موضوع جمعی بوده که اثرش شامل همه افراد جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی پرچمدار مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان هستند و حجاب سلیقه و یا حکم جمهوری اسلامی نیست، بلکه حکم و دستور خداوند متعال است گفت: اگر هنجارها وناهنجاری‌ها، بایدها ونبایدهای رفتاری و نوع پوشش رعایت نشود قطعا جامعه دچار تهدید و آسیب خواهد شد.

مبلغ شبکه روشنگران فرهنگی زنجان گفت: رعایت قوانین فقط مختص جامعه ایرانی نیست و هر جامعه ‌ای برای رسیدن به اهداف خود، برای حضور افراد در اجتماع قوانینی وضع کرده است که همه ملزم به رعایت آن هستند که نمونه بارز آن نوع پوشش دانشجویان دانشگاه‌ها در کشورهای مختلف است که سلیقه‌ای نبوده و دانشجویان ملزم هستند قوانین دانشگاه و نوع پوشش را رعایت کنند.

قیصری با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی بدحجابی؛ سقوط شخصیت زن است که جامعه را نیز دچار تهدید و بحران می‌کند بیان کرد: بدحجابی و آرایش چهره؛ نگاه نامحرمان را به خود جذب خواهد کرد و باعث بروز زمینه طمع ورزی در بد دلان شده و باعث می‌شود آرامش از جامعه رخت بربندد و ارزش‌های والای انسانی که خداوند برای زن در نظر گرفته نادیده گرفته شود و فقط جنبه‌های جسمانی زن مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: خداوند متعال زن را به عنوان یک مربی قرار داده تا تربیت کننده نسل سالم باشد و اگر فقط جنبه جسمانی زن در نظر گرفته شود شخصیت یک زن تا حد بسیار پایین همانند کالا تنزل پیدا کرده و باعث می‌شود جنبه‌های روحانی و معنوی که یک زن باید داشته باشد در جامعه کارکردهای خود را از دست داده و نادیده گرفته شود.

مبلغ شبکه روشنگران فرهنگی زنجان، به پیامدهای بد حجابی اشاره کرد و گفت: با افزایش بی‌حجابی التهابات و هیجانات روحی و روانی در جامعه افزایش پیدا می‌کند و باعث افزایش هوسرانی و شهوترانی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: بدحجابی باعث می‌شود پوشش‌های نامتعارف در جامعه زیاد شده و زنانی که قادر نیستند هزینه‌ پوشش‌های رنگارنگ خود را تامین کنند دچار فشارهای روحی و روانی شده و همواره به این فکر ‌کنند که آیا توانسته‌ اند خود را به دیگران برسانند یا خیر و ناخواسته در یک مسابقه خودآرایی و خودنمایی قرارمی‌گیرند.

قیصری تصریح کرد: متاسفانه در چندین سال اخیر انواع خود آرایی‌ها، کاشت ناخن، مژه و … ناشی از مسابقه چشم وهم چشمی زیاد شده و افراد سعی می کنند از دیگران عقب نمانند و علاوه بر اینکه فرد مدام دچار استرس روانی می‌کند از نظر اقتصادی نیز هزینه‌های هنگفتی بر خانواده تحمیل کرده و فرد را دچار مشکل می‌کند و اگر نتواند هزینه‌ها را تامین کند دچار سرخوردگی می‌شود و باعث کشمکش و خشونت در خانواده بین زن و شوهر و یا فرزند و والدین می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از پیامدهای بدحجابی نشانه گرفتن نهاد مقدس خانواده است، وقتی زنان با آرایش‌های متعدد در جامعه حضور پیدا می‌کنند باعث تاخیردرازدواج‌ها شده به گونه‌ای که افراد در سن ازدواج درانتخاب همسر دچار تردید شده و مدام در حال مقایسه هستند ومنتظرند شاید فرصت و افراد مناسبتر برایشان به وجود آید.

مبلغ شبکه روشنگران فرهنگی زنجان تصریح کرد: نکته دیگر که می‌تواند خانواده را تحت تاثیر قرار دهد کاهش جذابیت زن برای همسر خود است که مردان همسر خود را با دیگران مقایسه کرده و متاسفانه در برخی موارد باعث به وجود آمدن انحرافات اخلاقی در مرد یا هر دو طرف شده و بنیان خانواده از هم پاشیده می‌شود.

وی اضافه کرد: پایمال شدن ایمان و زایل شدن فضایل اخلاقی در جامعه از دیگر پیامدهای بدحجابی است وقتی درجامعه‌ای فضایل اخلاقی جای خود را به شهوترانی و هوسرانی و دیگر انحرافات بدهد می‌توان به جرات گفت کسی در آن جامعه مصون نخواهد بود و باعث می‌شود اهداف متعالی جامعه، اموراساسی، انگیزه‌های پیشرفت‌ جامعه به دست فراموشی سپرده شود و افراد از تکالیف الهی دور شوند و جامعه‌ای که فاقد ایمان واخلاق شود بستر مناسب برای افزایش ناهنجاری‌ها، خشونت، فساد، ناامنی، خیانت خواهد بود.

قیصری تصریح کرد: پوشش،حیا وعفت فقط مختص زنان نبوده و مردان نیز شامل آن می‌شوند وباید لزوم رعایت حجاب در جامعه توسط مسئولان امرتبیین شود تا افراد به ارزش‌های واقعی حفظ حجاب و شخصیت خود پی ببرد.

منبع: خبرگزاری بسیج

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.