تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

بررسی پرخطر بودن بارداری به متخصصان زنان و زایمان واگذار شده

  • کد خبر : 3785
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
بررسی پرخطر بودن بارداری به متخصصان زنان و زایمان واگذار شده
بانوان آنلاین/ عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قبلاً کل خانه‌ها و مراکز بهداشت و درمان، خانواده‌ها را به انجام غربالگری توصیه می‌کردند، اما الان این توصیه‌ها عمومی نیست و بررسی پرخطر بودن بارداری به متخصصان زنان و زایمان واگذار شده است.

به گزارش بانوان آنلاین، دکتر پروین صالحی مبارکه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه ارتقای باروری و اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: بخشی از قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» بحث ارتقای باروری سالم است که در این خصوص باید سازوکاری اندیشیده شود تا خانم‌ها در سنین باروری از مشاوره‌های قبل بارداری استفاده کنند.

وی افزود: اگر خانمی مبتلا به مسائل خاصی مانند فقر آهن و ناراحتی تیروئید است اول باید مشاوره و درمان‌های لازم برایش انجام شود و وقتی بدن به یک حالت ثبات و سلامت رسید اقدام به بارداری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: خانم‌هایی که در سنین بارداری هستند و قصد فرزند دار شدن دارند باید از نظر سابقه بیماری‌های ژنتیک در خانواده و فامیل درجه یک نیز بررسی شوند.

صالحی یاد آور شد: ما در حال حاضر همه این سازوکار‌ها را در سیستم بهداشت و درمان در سراسر کشور داریم، اما درمورد مشکل نیروی انسانی که وجود دارد وزارت بهداشت و درمان موظف شده که نقص‌ها را برطرف کند.

این نماینده مجلس در رابطه با موضوع غربالگری اظهار کرد: قبلاً کل خانه‌ها و مراکز بهداشت و درمان، خانواده‌ها را به انجام غربالگری توصیه می‌کردند، اما الان این توصیه‌ها عمومی نیست و بررسی پرخطر بودن بارداری به متخصصان زنان و زایمان واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=3785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.