تعداد کل اخبار منتشر شده 993
2

برپایی کارگاه خیاطی برای حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست

  • کد خبر : 4137
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
برپایی کارگاه خیاطی برای حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست
بانوان آنلاین/ در راستای حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست کارگاه خیاطی به همت کانون فرهنگی و هنری ولایت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) رضوان از توابع زنجان برپا شده و زمینه درآمدزایی برای ۳۰ نفر را فراهم کرده است.

به گزارش بانوان آنلاین، علی توری مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری ولایت مسجد امام حسن مجتبی(ع) رضوان زنجان در خصوص عملکرد این کانون اظهار کرد: کانون فرهنگی و هنری ولایت در سال 93 در مسجد امام حسن مجتبی(ع) تاسیس شده است و در حال حاضر 300 عضو فعال دارد.

وی به برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف ویژه اهالی رضوان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره مشاوره خانواده با عنوان تربیت فرزند با حضور استاد کرمی و استاد محمدی، برپایی کارگاه آموزشی قیل از ازدواج برای دختران با حضور دکتر محمدی و اجرای کلاس های مشاوره سبک زندگی برای کودکان و نوجوانان از برنامه های آموزشی این کانون است.

این مسئول با یادآوری اینکه در تمام مناسبت های ملی و مذهبی برنامه هایی در کانون اجرا می شود، گفت: بزرگترین برنامه کانون ولایت برنامه نیمه شعبان است که با مشارکت اهالی محله اجرا می شود همچنین در روز مادر و پدر برنامه باشکوهی به همراه تجلیل از مادران و پدران برگزار کردیم.

توری با اشاره به برپایی مهد قرآنی برای کودکان و آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم در کانون خاطرنشان کرد: برای مادران و دختران بالای 18 سال نیز دوره های حفظ قرآن در مسجد دایر است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری ولایت رضوان با اشاره به تعامل کانون با خیرین برای کمک به خانواده های نیازمند افزود: در راستای کمک به این خانواده ها اقساط افراد بی سرپرست با همراهی خیرین و کمک نمازگزاران تسویه می شود.

وی از برپایی کلاس های مشاوره روزهای یکشنبه و دوشنبه در کانون خبر داد و گفت: در راستای حمایت از زنان بدسرپرست و بی سرپرست کارگاه خیاطی در مسجد دایر شده است که برای 30 نفر از این بانوان درآمدزایی ایجاد کردیم.

توری همچنین از برگزاری کلاس های تقویت درسی برای دانش آموزان رضوان در مسجد خبر داد و گفت: برای دروس ریاضی، عربی، زبان و قرآن دوره های جداگانه ای تشکیل شده است و در درس زبان سعی کردیم تا از ظرفیت دانش آموزان آن منطقه به عنوان مربی استفاده شود.

به گفته وی، تشکیل گروه سرود و هنرنمایی این گروه در 22 بهمن ماه، شرکت در دوره آموزش سفالگری، اعزام اعضای کانون به مشهد مقدس و اردوهای زیارتی و برگزاری کلاس های نقاشی برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های کانون است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری ولایت با اشاره به اینکه زمینه اعتماد متقابل بین کانون و خانواده ها در منطقه رضوان ایجاد شده است، گفت: خانواده ها از برنامه های کانون استقبال می کنند و همین نقطه قوتی در ارتقاء کیفی و کمی برنامه های کانون است.

وی به توزیع کمک های مومنانه با همکاری خیرین از زمان شیوع ویروس کرونا در این کانون اشاره کرد و گفت: در زمان بازگشایی مدارس نیز بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند اهداء می شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4137
  • ارسال توسط :
  • 131 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.