تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند با قطع کمک‌ها، زنان افغان را رها کند

  • کد خبر : 4208
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند با قطع کمک‌ها، زنان افغان را رها کند
بانوان آنلاین/ مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد، آنها "نمی‌توانند اجازه دهند زنان افغان دو بار مجازات شوند" یکی توسط تصمیم دولت افغانستان و دیگری با قطع کمک‌های اتحادیه اروپا.

به گزارش بانوان آنلاین، جوزپ بورل، مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا این اظهارات را در کنفرانسی خبری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از زنان افغان مطرح کرد.

وی گفت: ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم تا زنان افغان دو بار مجازات شوند. نخست توسط تصمیم دولت افغانستان و دوم توسط ما با قطع حمایت‌های توسعه‌ای.  

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت افغانستان کمک‌های جامعه بین‌الملل را حق مردم افغانستان دانست.

وی گفت: کمک‌های بین‌المللی که بر پایه اهداف انسانی و بشردوستانه قرار دارند نباید به مسائل سیاسی ربط داده شوند. این کمک‌ها نباید متوقف شوند. کشور افغانستان به عنوان کشوری جنگ‌زده حق دریافت این کمک‌ها را دارد.

تحلیل‌گران سیاسی گفته‌اند که ادامه کمک‌ها به نفع مردم افغانستان است اما از دولت موقت این کشور خواسته‌اند تا در مشارکت با جامعه بین‌الملل از خود انعطاف‌پذیری نشان دهد.

جنت فهیم چاکاری، یک تحلیل‌گر سیاسی گفت: دولت افغانستان نباید اوضاع کنونی را از مردم مخفی کند و نباید دیگران را مقصر آن بداند.

عبدالمالک افغان، یک تحلیل‌گر سیاسی دیگر گفت: دولت موقت افغانستان همچنین باید در سیاست‌هایش انعطاف‌پذیری نشان دهد و باید با جامعه بین‌الملل مشارکت داشته باشد تا افغانستان بتواند سر پا شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که دستور دولت افغانستان برای ممنوعیت زنان از تحصیل در مقطع آموزش عالی و کار در سازمان‌های مردم‌نهاد با واکنش شدید جامعه بین‌الملل مواجه شده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.