تعداد کل اخبار منتشر شده 993
2

تبعیض علیه زنان باردار سیاه پوست در انگلیس

  • کد خبر : 4374
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
تبعیض علیه زنان باردار سیاه پوست در انگلیس
بانوان آنلاین/ کمیته زنان و برابری در مجلس انگلیس در گزارشی اعلام کرد: زنان سیاه پوست باردار در این کشور، در مقایسه با زنان سفیدپوست باردار، ۴ برابر بیشتر در زمان زایمان، جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش بانوان آنلاین، بر اساس گزارش کمیته زنان و برابری در مجلس انگلیس، بسیاری از زنان باردار غیرسفیدپوست در انگلیس، از خدمات استاندارد دوران بارداری، برخوردار نمی شوند.

این گزارش تاکید می کند دولت و نظام بهداشت و درمان انگلیس، نقش نژادپرستی را در این موضوع، جدی نمی گیرند.
شماری از نمایندگان مجلس انگلیس با انتقاد از نابرابری خدمات بارداری، درباره زنان سیاه پوست در نظام بهداشت و درمان انگلیس، پایان دادن به ان را خواستار شدند.
تبعیض علیه زنان باردار سیاه پوست در انگلیس موجب شده است شماری از نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان رنگین پوست از دولت این کشور بخواهند تا برای رفع نابرابری علیه زنان باردار غیر سفیدپوست، معیارهای جدیدی ارائه دهد.
کمیته زنان و برابری در مجلس انگلیس همچنین اعلام کرده است شمار مرگ زنان باردار یا زائو در مناطق فقیر انگلیس، رو به افزایش است و زنان در مناطق بسیار فقیر این کشور، دو و نیم برابر بیش تر از زنان در مناطق مرفه نشین، ممکن است در زمان زایمان، جان ببازند.
به نوشته گاردین، روز دوشنبه این هفته، کمی بدنوک (Kemi Badenoch)، وزیر برابری در دولت انگلیس که خود رنگین پوست است اعلام کرد کم تر از نیمی از مقررات دولتی برای کاهش نابرابری نژادی در انگلیس، اجرا می شوند. این روزنامه ماه فوریه پارسال نیز نوشت نابرابری گسترده ای در نظام بهداشت و درمان انگلیس جریان دارد و نژادپرستی در این بخش، جان افراد غیرسفیدپوست را به خطر می اندازد.
روزنامه گاردین افزود: براساس گزارش کمیته زنان و برابری در مجلس انگلیس، تبعیض، نژادپرستی و موانع بر سر بهره برداری از خدمات بهداشتی و درمانی، اثر منفی بر سلامت غیرسفیدپوستان در انگلیس، از جمله آسیایی تبارها، سیاه پوستان و اقلیت های نژادی دارد و این روند سال هاست ادامه یافته است.
سیاه پوستان در انگلیس بارها با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور به ویژه در پی جنبش جان سیاهان مهم است، پایان دادن به تبعیض و نژاد پرستی ساختاری در این کشور را خواستار شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.