تعداد کل اخبار منتشر شده 993
2

تجلیل از اسطوره زنان مقاوم غرب کشور

  • کد خبر : 4616
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
تجلیل از اسطوره زنان مقاوم غرب کشور
بانوان آنلاین/ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از فرنگیس حیدرپور شیرزن گیلانغربی، الگو و اسطوره زنان مقاوم غرب کشور در جنگ تحمیلی تجلیل کرد.

به گزارش بانوان آنلاین، با حضور رئیس اداره شهرستان و نماینده مدیرکل از فرنگیس حیدرپور به عنوان الگویی برای مقاومت و رشادت زنان ایرانی تجلیل و قدردانی شد.

حیدرپور به عنوان یکی از شیرزنان این سرزمین از دیار گیلانغرب، دومین شهر مقاوم کشور در استان کرمانشاه است که در سن ۱۸ سالگی با رشادتی کم نظیر در ایام دفاع مقدس یک افسر عراقی را تنها با یک تبر به هلاکت رساند و یک سرباز بعقی را به اسارت گرفت تا چهره‌ای ماندگار و نمادی از زنان مقاوم ایران اسلامی به جهانیان نشان داده شود.

مقام معظم رهبری در جریان سفرشان به استان کرمانشاه صمن تجلیل از رشادت‌های فرنگیس حیدرپور از او به عنوان «بانوی مسلمان و شجاع گیلانغربی که در آن دوران (دوران دفاع مقدس) تعدادی از نظامیان دشمن را به هلاکت رساند و اسیر کرد» یاد کردند.

از حیدرپور تندیس‌هایی در پارک شیرین شهر کرمانشاه و میدان مقاومت شهر گیلانغرب به یکی از نمادهای مقاومت و حضور زنان ایرانی در دفاع مقدس نصب شده است.

کتاب خاطرات فرنگیس حیدرپور به نام «فرنگیس» نوشته مهناز فتاحی در هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس، در بخش خاطره به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

این بانوی گیلانغربی همچنان در زادگاه خود روستای گورسفید زندگی می‌کند.

به عنوان سینه ستبر ایران اسلامی است که حماسه‌ای ماندگار را در تاریخ دفاع مقدس خلق کرد و اکنون نماد بارزی از مقاومت زنان ایرانی در دفاع از کشور است.

منبع: میراث آریا

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.