تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

حضرت زینب (س) در واقعه کربلا موضعی شجاعانه از خود نشان داد

  • کد خبر : 4241
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
حضرت زینب (س) در واقعه کربلا موضعی شجاعانه از خود نشان داد
بانوان آنلاین/ وزیر امور خارجه پاکستان در جریان کنفرانسی با عنوان «زن در اسلام» در حاشیه نشست ویژه سازمان ملل با یادآوری قهرمانی های بسیاری از زنان مسلمان به رهبری حضرت خدیجه کبری و حضرت زینب (س) بر نقش بزرگ زنان در تاریخ اسلام تاکید کرد.

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در جریان کنفرانسی با عنوان «زن در اسلام» در حاشیه کمیسیون وضعیت زنان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، گفت: اسلام ما را از ظلم به مردم و ملت ها و زنان نهی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام از نژاد، رنگ و جنسیت به عنوان مبنایی برای تبعیض نژادی بین افراد جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: «دین واقعی با زنان به عنوان انسان رفتار می کند نه به عنوان یک شی».

وی تصریح کرد: بر اساس قوانین و روایات اسلامی، زنان از هویت اجتماعی و حقوقی مستقل و از حقوق کامل مدنی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی برخوردارند.

بلاول بوتو زرداری همچنین در سخنرانی خود گفت: تاریخ اسلام گواه نقش برجسته زنان مسلمان در همه شئونات زندگی از جمله آموزش، پروژه ها، اقتصاد، سیاست و حکومت است.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار کرد: تاریخ اسلام مملو از نمونه هایی از زنان درخشان است، مانند حضرت خدیجه کبری (رضی الله عنه) و حضرت زینب (سلام الله علیها) که در دوران نبرد مواضع شجاعانه ای از خود نشان دادند.»

وی همچنین اظهار داشت: «زنان در پاکستان به عنوان وزیران کابینه، رئیس بانک دولتی، رئیس مجلس نمایندگان، قضات دادگاه عالی، کمیشنرهای استانی، ژنرال های ارتش و در همه جنبه های زندگی مناصب برجسته ای دارند.

منبع: شبستان

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.