تعداد کل اخبار منتشر شده 993
3

خراسان رضوی رتبه هفتم کشور در نرخ ولادت را داراست

  • کد خبر : 4458
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
خراسان رضوی رتبه هفتم کشور در نرخ ولادت را داراست
بانوان آنلاین/ مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه هفتم نرخ ولادت در کشور را دارد اما میزان ولادت‌های ثبت شده در استان ۱۴.۸ در هزار بوده که از نرخ کشوری ۱۲.۹ در هزار بالاتر است.

به گزارش بانوان آنلاین، غلام حسین قنبری اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۱۰۱ هزار و ۷۴۴ ولادت در استان ثبت شده است. از این تعداد ۵۲ هزار و ۱۷۳ مورد پسر و ۴۹ هزار و ۵۷۱ مورد دختر بوده و با نسبت جنسی ۱۰۵ نشان می‌دهد. به ازای هر صد دختر متولد شده، ۱۰۵ پسر نیز به دنیا آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی رتبه هفتم کشور را در نرخ ولادت دارا است، افزود: نرخ ولادت ثبت شده در استان ۱۴.۸ در هزار بوده که از نرخ کشوری ۱۲.۹ در هزار بالاتر است.

قنبری بیان کرد: از متولدین سال گذشته ۱۴۰۸ مورد دوقلوزایی، ۵۲ مورد سه قلوزایی و یک مورد هم چهار قلوزایی در استان ثبت شده است. همچنین میانگین سن مادرانی که در سال گذشته صاحب فرزند شده‌اند ۲۸.۹ سال و پدران ۳۴.۲ سال بوده است.

وی اسامی امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین و حسین در بین پسران و فاطمه، زهرا، رستا، حلما و زینب در بین دختران را بیشترین فراوانی اعلام کرد و توضیح داد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در استان ۳۴.۳ درصد فرزند اول، ۳۹.۷ درصد فرزند دوم، ۲۰.۲ درصد فرزند سوم، ۴.۸ درصد فرزند چهارم و کمتر از یک درصد فرزند پنجم و بیشتر بوده است.

بیش از ۹۸ درصد جمعیت خراسان رضوی برای کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در ادامه مطرح کرد: تاکنون بیش از ۹۸ درصد جمعیت استان برای کارت هوشمند ملی اقدام کرده‌اند.

وی با اعلام این مطلب که از سال گذشته تاکنون تسریعات لازم در صدور کارت ملی آغاز شده و بر اساس اعلام مسئولان سازمانی طی ماه‌های آینده کارت‌های هوشمند ملی صادر و تحویل متقاضیان می‌شود، خاطرنشان کرد: برای کارت‌هایی که آماده تحویل بوده طی چند مرحله به صاحبان کارت هوشمند ملی پیامک ارسال شده و با وجود ارسال پیامک برخی از این افراد جهت دریافت کارت صادره به ثبت احوال مراجعه نکرده‌اند.

قنبری در خصوص افرادی که کارت ملی خود را گم کرده‌اند، تصریح کرد: در صورت مفقود شدن کارت هوشمند ملی، بهتر است افراد به دفاتر پیشخوان ویژه  ارائه خدمات کارت هوشمند ثبت احوال در سراسر استان مراجعه و تقاضای فقدان را اعلام کنند.

وی گفت: هنوز برای اتمام زمان تعویض شناسنامه‌های قدیمی از سوی ثبت احوال فراخوانی صادر نشده اما توصیه می‌شود، شهروندان بر حسب نیاز و ضرورت نسبت به تعویض شناسنامه از طریق دفاتر پیشخوان ارائه خدمات ثبت احوال در سراسر استان، اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.