تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین:

دستگاه های اجرایی از تمام ظرفیت ها برای افزایش جمعیت استفاده کنند

  • کد خبر : 2906
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
دستگاه های اجرایی از تمام ظرفیت ها برای افزایش جمعیت استفاده کنند
بانوان آنلاین/ علیخانی گفت: لازم است دستگاه های اجرایی از تمامی ظرفیت ها در حوزه افزایش جمعیت استفاده کنند ولی اقدام خلاقانه ای در این حوزه از سوی دستگاه ها دیده نشده است.

به گزارش بانوان آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، کبری علیخانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین در جلسه ستاد استانی جمعیت که امروز (چهارشنبه ۲۷ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث قانون جوانی جمعیت، قزوین در مقایسه با سایر استان ها در اعطای تسهیلات فرزندآوری نسبت به سایر استان ها درصد پایینی دارد که ان شالله این عدد ارتقا یابد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: لازم است دستگاه های اجرایی از تمامی ظرفیت ها در حوزه افزایش جمعیت استفاده کنند ولی اقدام خلاقانه ای دیده نشده و همینطور به نظر می رسد دستگاه های اجرایی آن بحرانی بودن شرایط را احساس نکرده اند.

وی عنوان کرد: لازم است دستگاه های اجرایی نسبت به برگزاری کارگاه های دوره ای جوانی جمعیت ویژه کارکنان به منظور فرهنگ سازی اقدام کنند.

علیخانی خاطر نشان کرد: برگزاری دوره آموزشی کنشگران جمعیت برنامه ای است که در دستور کار قرار دارد و از فردا برگزار می شود.

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: یکی از وظایف صدا و سیما اطلاع رسانی، تبیین و آگاهی بخشی نسبت به قوانین است.

«سعید انبارلویی» افزود: گزارش های میدانی در حوزه فرزندآوری تهیه شده است که در این گزارش ها عدم باور و مراحل سخت بروکراسی دیده می شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه سیما و رادیو برنامه های متعددی در حوزه خانواده و جوانی جمعیت داشتیم به طوری که در این ۲ بخش ۵۴ ساعت و ۲۹ دقیقه برنامه در نیمه نخست سال جاری پخش شده است و همچنین تهیه و تولید کلیپ ها و فیلم های کوتاه را داشتیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم در این جلسه اظهار کرد: برگزاری ۱۱۰ کارگاه پیش از ازدواج در ۶ شهرستان و روستاهای همجوار و  برگزاری ۱۶ کارگاه پیش از ازدواج به صورت مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

«امیر اسلامی صدر» یادآور شد: صدور مجوز ۳ مرکز مشاوره ازدواج در استان و ارائه مشاوره رایگان توسط مراکز مشاوره در سال گذشته به ۱۷۰ نفر از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه حمایت از خانواده است.

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=2906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.