تعداد کل اخبار منتشر شده 993
4
سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه مطرح کرد:

راهکار بسیاری از مشکلات جامعه در دست جهاد دانشگاهی است

  • کد خبر : 4728
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
راهکار بسیاری از مشکلات جامعه در دست جهاد دانشگاهی است
بانوان آنلاین/ سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی امروز برای بسیاری از مشکلات جامعه خصوصا در حوزه زنان و خانواده راهکارهای دانش محور دارد، اقدامات انجام شده در این نهاد را بسیار امیدآفرین دانست.

 به گزارش بانوان آنلاین، زهرا جانجانی در گفت و گویی اقداماتی که از سوی جهاد دانشگاهی کرمانشاه صورت گرفته را بسیار مسرت بخش اعلام کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی خصوصا مسائل مرتبط با زنان و خانواده اقدامات سازنده‌ای انجام داده است.
وی با اشاره به شناسایی مشکلات عمده اجتماعی کرمانشاه، افزود: جهاد دانشگاهی برای بسیاری از این مشکلاتی که ما شناسایی کردیم پیشینه مطالعاتی دارد و در برخی حوزه ها نیزاقدامات اجرایی انجام شده است.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه استفاده از این دستاوردهای جهاد دانشگاهی و تعامل بیشتر با این نهاد را بسیار ضروری اعلام کرد و یادآور شد: برای تدوین سند راهبردی حل مشکلات استان کرمانشاه به دستاوردهای جهاد دانشگاهی نیاز داریم.
جانجانی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم مطالعات و اقدامات جهاد دانشگاهی دانش محور و مسئله محور بودن و پرهیز از کارهای جسته و گریخته است، اظهار کرد: بسیاری از رویکرده ها و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی می‌تواند در کل کشور الگو باشد.
وی یکی دیگر از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی را اتکا به ظرفیت جوانان عنوان کرد که باعث شده فعالیت‌های انجام شده بسیار اثربخش باشد و یادآور شد: اعتماد به جوانان نکته مهمی است که امروز در کشور به آن نیاز داریم و جهاد دانشگاهی در این عرصه ورود  کرده است.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه سپس به سایر زمینه‌هایی که جهاد دانشگاهی می تواند حضور پررنگ تری در آن داشته باشد نیز اشاره کرد که اشتغال از مهمترین آنها بود و افزود: با توجه به مشکل جدی کرمانشاه در حوزه بیکاری، استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای ایجاد اشتغال در استان بسیار ضروری است، خصوصا در حوزه مشاغل و کسب و کارهای خانگی که جهاد دانشگاهی اقدامات خوبی را آغاز کرده است.
جانجانی اضافه کرد: همچنین جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه های دیگری از جمله هوش مصنوعی، کمک به افزایش تولید با اتکا به ایده های دانش بنیان و … نیز پای کار بیاید.
وی در پایان بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های جهاد دانشگاهی از سوی دستگاه های مختلف نیز تاکید کرد.

منبع: جهاد دانشگاهی کرمانشاه

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.