تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

ضرورت حمایت از طراحی و تولید پوشاک ایرانی اسلامی بر اساس پوشش زنان کُرد

  • کد خبر : 4527
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
ضرورت حمایت از طراحی و تولید پوشاک ایرانی اسلامی بر اساس پوشش زنان کُرد
بانوان آنلاین/ عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: طراحی و تولید پوشاک ایرانی، اسلامی با الگوگیری از لباس کردی در جامعه امروزی یک ضرورت است.

به گزارش بانوان آنلاین، در شرایطی که دشمنان تا بن دندان مسلح با هزار آب و تاب، عریانی را ترویج می‌دهند باید فعالان عرصه پوشاک با جدیت نسبت به طراحی و تولید البسه ایرانی، اسلامی با الگوگیری از لباس قومیت‌های مختلف به‌ویژه زنان کُردی اقدام کنند.

لباس کُرد دارای پوششی کامل و نماد عفاف و حجاب است و در شرایط کنونی جامعه طراحی و تولید پوشاک حجاب از ضروریات غیرقابل انکاری است که البته نیازمند حمایت جدی و همه‌جانبه دست‌اندرکاران امر است.

لزوم طراحی لباس حجاب با بهره‌گیری از پوشش کُرد

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا، اظهار داشت: یکی از ضروریاتی که امروز در جامعه دیده می‌شود، لزوم طراحی یک لباس ملی است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: اگر به پیشینه لباس کُرد نگاه کنیم می‌بینیم که یک پوشش جامعی دارد و جاذبه‌های ظاهری زن را می‌پوشاند همچنین نماد اصالت است و شخصیت و کرامت زن را هم حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد در شرایط فعلی که دشمن یک شبیخون فرهنگی را آغاز کرده حرکت به سمت طراحی لباس کُردی با آن هیبت ضروری به‌نظر می‌رسد.

وی افزود: لباس کُردی نماد ایستادگی، مردانگی و عطوفت و نشانه زحمت‌کشی مردان و مهربان، عفت و حجاب زنان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید در رابطه‌با ترویج مد ایرانی، اسلامی با استفاده از البسه کُردی فرهنگ‌سازی صورت گیرد و اقدامی ماندگار برای پوشش مد و لباس انجام شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا اذعان کرد: پرداختن به طراحی لباس حجاب با بهره‌گیری از لباس کُردی اقدامی صحیح است که هم اصالت‌ زنان را حفظ می‌کند و هم سبب عرضه الگویی به‌جامعه خواهد شد.

وی افزود: برخی از لباس‌ها نظیر لباس زنان کُردی نماد افتخار، مادری، مهربانی، عطوفت، متانت و  حجاب است که باید از این ظرفیت نهایت بهره‌برداری را به‌عمل آوریم و به‌ویژه مسئولان مناطق کردنشین اهتمام ویژه‌ای نسبت به تحقق این امر داشته باشند.

به‌گفته حجت‌الاسلام حسینی‌کیا، طراحی لباس حجاب با استفاده از پوشش کُردی کاری سخت است اما بالاخره باید از جایی آغاز شود و البته با وجود سختی‌هایی که دارد،  آغازی خوب است که در این راستا هم ظرفیت فرهنگ‌سازی وجود دارد تا طراحان و تولیدکنندگان به این سمت سوق داده شوند.

درصدد طراحی لباس ملی با بهره‌گیری از پوشش کردی هستیم

نجف‌علی کرمی، اظهار داشت: به‌دنبال برگزاری جلسه‌ای با اتحادیه پوشاک و خیاطان محلی‌دوز وتولید کنندگان پوشاک زنانه، افرادی که در سطح استان کرمانشاه در زمینه مد ایرانی، اسلامی تخصص دارند، فراخوان شدند.

مسئول بسیج اصناف، تجار و بازرگانان استان کرمانشاه گفت: درصدد هستیم متناسب با لباس کُردی که از پوشش اسلامی برخوردار است، مد ایرانی، اسلامی با تلفیق لباس کُردی طراحی شود تا پوشش کُردی برای زنان حفظ شود.

کرمی تصریح کرد: همچنین برای طراحی لباس ملی با بهره‌گیری از پوشش کُردی فراخوان سراسری در خارج از استان کرمانشاه داده‌ شده تا مانتو و شلوار اداری و مدارس این‌گونه طراحی شوند.

وی افزود: به‌دنبال برگزاری جلسه با اتحادیه دوزندگان لباس و تولیدکنندگان مانتو درصدد ورود به حوزه پوشش ادارات هستیم همچنین با همکاری آموزش و پرورش اعلام شده که مانتو و شلوار دختران دانش‌آموز کوتاه و اندامی نباشد.

کرمی از پلمب برخی از مراکز عرضه پوشاک نامتعارف در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: توسط اتحادیه پوشاک و بازرسان دستگاه‌های نظارتی، تذکرات لازم در این راستا صادر شده است.

وی وضعیت عفاف و حجاب را در برخی از ادارات استان خوب خواند و افزود: کارکنان شاغل زن در واحدهای ارائه‌دهنده خدمات باید پوشش متعارف داشته باشند.

با توجه به اصالت پوشش کُردی طراحی و تولید لباس ملی با الگوگیری از این پوشش می‌تواند مورد استقبال زنان قرار گیرد که البته این امر در گرو عزم راسخ متولیان امر خواهد بود.

منبع: مرصاد

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.