تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

ظرفیت بسیار خوب دانشگاه ها برای ارتقای دانش خانواده

  • کد خبر : 3243
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
ظرفیت بسیار خوب دانشگاه ها برای ارتقای دانش خانواده
بانوان آنلاین/ معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: دانشگاه ها ظرفیت بسیار خوبی در ارتقای دانش خانواده ها دارند.

به گزارش بانوان آنلاین، فتاح احمدی در دیدار با سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه ها ظرفیت بسیار خوبی در ارتقای دانش خانواده ها دارند، گفت: امید می رود با همکاری یکدیگر ارزیابی مطلوبی از تعهدات داخلی و بین المللی در حوزه حقوق کودک با همکاری دستگاه های مختلف در استان اردبیل داشته باشیم.

وی به انسجام بخشی به مجموعه فعالیت های تمامی دستگاه ها تاکید کرد و افزود: در همین راستا اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری نقش هماهنگی مجموعه دست اندرکاران این حوزه در استان را دارد.

احمدی تصریح کرد: دانشگاه ها، کانون وکلا، انجمن های خیریه و شهرداری ها در کنار سایر ارگان های موظف از جمله آموزش و پرورش و بهزیستی می توانند به منظور ارتقای دستاوردهای کشور در حوزه حقوق کودک نقش خوبی ایفا نمایند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه گروه های آموزشی مختلف در دانشگاه می توانند پایان نامه ها و رساله های خود را در راستای حمایت از شهروند سالم و حقوق کودک تدوین نمایند، گفت: دانشگاه ها همچنین می توانند موضوعات متعددی را در خصوص تاثیر عوامل بحرانی روی کودکان برای پایان نامه ها و رساله های دانشجویان رشته های مختلف به ویژه معماری، شهرسازی، حقوق و روانشناسی پیشنهاد دهند.

وی حمایت دانشگاه از دست اندرکاران حقوق بشر و حقوق کودک در استان را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: گره های هر استانی باید به دست دانش پژوهان و محققان همان استان باز شود که در این خصوص نیازمند هم افزایی و همفکری با اساتید دانشگاه ها هستیم.

احمدی همچنین از دانشگاه محقق اردبیلی خواست تا پایان نامه ها و رساله های برتر دانشجویان را در حوزه های حقوق شهروندی و حقوق کودک جهت تجلیل به عنوان پایان نامه و رساله برتر سال به وزارت دادگستری معرفی نماید.

وی به اخذ نظرات علمی و مشورتی اساتید در خصوص مباحث مورد نظر و انجام امور مطالعاتی و ارائه پروژه های علمی مشترک در قالب تفاهم نامه فی مابین تاکید کرد و گفت: همچنین همکاری در جهت شناسایی خلاها، الزامات و ضرورت های تقنینی، اجرایی و قضایی و تهیه و ارائه پیشنهادات مشترک برای تدوین و تصویب قوانین و مقررات مرتبط مورد تاکید است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به آسیب شناسی علمی قوانین و مقررات مرتبط با موضوعات حقوق بشر و حقوق شهروندی در سطح جامعه، اضافه کرد: مساعدت و همکاری دوجانبه برای حمایت بیشتر از انجمن های علمی دانشجویی و استفاده از توان بالقوه جامعه دانشگاهی در جهت افزایش سطح فرهنگ عمومی، حقوق شهروندی و حقوق کودک در جامعه از جمله اهداف ما در انعقاد این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=3243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.