تعداد کل اخبار منتشر شده 993
2

عروسک «ماس‌روش» رامسر ثبت تجاری می‌شود

  • کد خبر : 3950
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
عروسک «ماس‌روش» رامسر ثبت تجاری می‌شود
بانوان آنلاین/ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر از ثبت عروسک سنتی «ماس‌روش» که نمادی از زنان ماست‌فروش این شهرستان است، خبر داد‌.

به گزارش بانوان آنلاین، نادر سحرخیز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ با بیان اینکه عروسک‌های محلی نمادی فرهنگی برای برندسازی در حوزه صنایع‌دستی محسوب می‌شوند، افزود: یکی از موضوعاتی که قابلیت تبدیل به کاراکتر فرهنگی برای شهرستان نمونه گردشگری رامسر دارد عروسک‌هایی با پوشش سنتی مانند «ماس روش» است که هنرمند رامسری با ذوق و تلاش خود این کاراکتر را خلق کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رامسر با بیان این مطلب که «ماس روش» در واقع بیانگر نوع فعالیت زنان پرتلاش روستایی است که ماست تولید خود را بر دوش گذاشته و به بازارهای محلی رامسر می آورند، افزود: با ثبت تجاری این اثر، رامسر دارای یک نشان دیگر در حوزه فرهنگ می‌شود که خود این اثر می‌تواند به‌عنوان کادو و سوغات برای گردشگرای مورد توجه قرار گیرد.

او استفاده لاوندی از جنس چادرشب را نیز نشانی از هنر بانوان این شهرستان برشمرد و گفت: همچنین بافتنی‌هایی در رامسر هم اکنون به‌صورت یک برند در محور جواهرده خودنمایی می‌کند و خریداران بسیاری دارد.

سحرخیز از تلاش هنرمندان شهرستان در خلق آثار بدیع تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: صنعت‌گران هنرمند شهرستان رامسر گام در مسیری گذاشته‌اند که می‌تواند برای شهر نمونه گردشگری رامسر برکات زیادی داشته باشد.

منبع: روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=3950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.