تعداد کل اخبار منتشر شده 993
2

فساد نهادینه و افزایش بی اعتمادی به نیروی پلیس انگلیس

  • کد خبر : 4307
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
فساد نهادینه و افزایش بی اعتمادی به نیروی پلیس انگلیس
بانوان آنلاین/ فرمانده پلیس انگلیس می‌گوید گزارش درباره نژادپرستی، ضدیت با زنان و مخالفت با جنسیت افسران این نیرو را می‌پذیرد.

به گزارش بانوان آنلاین، فرمانده پلیس انگلیس می‌گوید گزارش درباره نژادپرستی، ضدیت با زنان و مخالفت با جنسیت افسران این نیرو را می‌پذیرد، اما اصطلاح “ساختاری” بودن این خلاف‌ها در پلیس را به کار نمی‌برد، زیرا این واژه، سیاسی شده است.

گزارش خانم لوئیز کیسی (Louise Casey) که مسئول تهیه گزارش از فعالیت و عملکرد نیروی پلیس انگلیس بود چندی پیش منتشر شد که براساس آن، نیروی پلیس این کشور، دچار نژادپرستی نهادینه و ضدیت با زنان و مخالفت با جنسیت افراد است. اکنون مارک رولی (Mark Rowley)، فرمانده پلیس انگلیس که از چند ماه پیش و پس از برکناری رئیس پلیس قبلی به این سمت منصوب شده می‌گوید اگرچه یافته‌ها و توصیه‌های این گزارش را قبول دارد، از اصطلاح نژادپرستی ساختاری در پلیس استفاده نمی‌کند.
لوئیز کیسی امروز در مصاحبه با شبکه ۴ رادیو بی بی سی گفت آنچه مردم، به ویژه افراد غیرسفیدپوست، زنان و کودکان در لندن می‌خواهند، مهم‌تر از خواست من یا فرمانده پلیس انگلیس است. وی افزود: با پذیرش ساختاری و نهادینه بودن نژادپرستی، ضدیت با جنیست افراد و زن ستیزی در نیروی پلیس انگلیس، این نیرو بهبود خواهد یافت.
روزنامه گاردین هم در این باره نوشت: مینا اسمالمن (Mina Smallman)، مادری که دو دخترش بیبا هنری (Bibaa Henry) و نیکول اسمالمن (Nicole Smallman)، در یک پارک در لندن کشته شدند و از اجساد آنان سوء استفاده شد، خشم خود را از سخنان فرمانده پلیس انگلیس اعلام کرد. این روزنامه نوشت افسران پلیس از اجساد این دو دختر عکس گرفته و در گروه واتس اپی پلیس به نمایش گذاشته بودند. گاردین نوشت این مادر داغدار گفته از شنیدن این نظر فرمانده پلیس انگلیس، مات و مبهوت شده است.
افشای جنایات و اقدامات و رسوایی‌های پی در پی ضد اخلاقی پلیس انگلیس بار‌ها خبر ساز شد و موج گسترده اعتراض‌های مردمی را نیز در پی داشت و بنا به گزارش نهاد‌های مدنی و تشکل‌های حامی زنان، میزان اعتماد به پلیس به ویژه در میان زنان و دختران به پایین‌ترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است.
سه سال پیش، وین کوزنز (Wayne Couzens)، افسر پلیس انگلیس در سفارت آمریکا در لندن، دختر جوانی به نام سارا اورارد را ربود و پس از تجاوز و قتل، جنازه اش را به آتش کشید و دفن کرد که واکنش‌های گسترده‌ای به ویژه از جانب زنان در پی داشت. اکثر افسرانی که از زمان مرگ سارا اورارد (Sarah Everard) محکوم شده اند، جرایم جنسی علیه زنان مرتکب شده اند. در بهمن پارسال نیز قوه قضاییه انگلیس اعلام کرد یک افسر پلیس مسلح این کشوربه نام دیوید کاریک (David Carrick) که از ۱۷ سال پیش از ارتش این کشور به نیروی پلیس پیوسته بود، مرتکب ۴۹ جرم از جمله ۲۴ تجاوز جنسی شده است. در رسیدگی به پرونده او معلوم شد زنان و دختران قربانی جرایم او ۹ بار از او شکایت کردند، اما به هیچ یک از ان‌ها رسیدگی نشد و این افسر پلیس همچنان در نیروی پلیس به جرایمش به ویژٰه در سوء استفاده جنسی از زنان و دختران ادامه داد.
پلیس انگلیس در پی فشار افکار عمومی و نهاد‌های مدنی اعلام کرد بیش از ۱۵۰ افسر این نیرو که اتهام انان درباره سوء استفاده جنسی و نژادپرستی، در دست بررسی است فعلا از وظایفی که با مردم مرتبط باشد، ممنوع شده اند. پلیس انگلیس اعلام کرده است شمار محدود و تعلیق کردن افسران خاطی در این نیرو، رو به افزایش است، از اعضای نیروی پلیس خواسته شده است تا اقدامات ماموران خاطی را شناسایی و گزارش کنند و همچنین دوره‌های اجباری برای افسران طراحی شده است تا بدانند گزارش یک اقدام خلاف قانون در این نیرو، وظیفه افسران پلیس است.
روزنامه ایوینینگ استاندارد هم نوشت جیمز هارمن (James Harman)، یکی از فرماندهان بخش ضد فساد نیروی پلیس انگلیس می‌گوید پس از این که شماره تلفنی به منظور گزارش‌های مردمی درباره افسران خاطی و فاسد این نیرو اعلام شد، صد‌ها نفر با آن تماس گرفته اند که در نتیجه، شماری دیگر از افسران متهم به فساد، بازداشت شده اند. به نوشته روزنامه ایوینینگ استاندارد، مارک راولی (Mark Rowley)، فرمانده نیروی پلیس انگلیس قبلا گفته است باید از شر صد‌ها افسر خاطی پلیس که از ابتدا نباید در این نیرو استخدام می‌شدند، خلاص شد. ایوینینگ استاندارد نوشت اکنون قرار است در گزینش افسران پلیس، بیش‌تر دقت شود.
پیشتر اعلام شد بیش از هزار پرونده مربوط به ازار و تجاوز نیرو‌های پلیس در دست رسیدگی است که هشتصد پرونده مربوط به افسران پلیس است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.