تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت علوم پزشکی سبزوار است

  • کد خبر : 4107
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت علوم پزشکی سبزوار است
بانوان آنلاین/ رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های این دانشگاه است که زیر ساخت‌های لازم آن نیز فراهم می‌شود.

به گزارش بانوان آنلاین، دکتر محمد سالاری شب گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سهم زیادی در تحقق موضوع جوانی جمعیت دارند که یکی از آن موارد ترویج برنامه‌های آموزشی فرهنگ مرتبط است.

وی همچنین از فعال شدن کلینیک ناباروری در این شهرستان برای کمک به زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: تنها خدمات سطح سه درمان ناباروری در آن ارائه نمی‌شود که ارائه این خدمت نیز از طریق وزارتخانه بهداشت در مرحله پیگیری قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه گفت: با وجود اعضای هیات علمی و متخصصان دندانپزشکی در رشته‌های مختلف، احداث دانشکده دندانپزشکی یکی از موارد حوزه درمان سبزوار است که وزارت بهداشت با آن موافقت نموده و این موضوع منتظر تصمیم شورای گسترش است.

سالاری افزود: از طرفی شهرستان سبزوار ظرفیت ایجاد دانشکده طب سنتی و ایرانی را دارد که در بازدید مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی این مجموعه موافقت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های درمانی طی ماه‌های گذشته نیز گفت: افزایش فضای اتاق‌های عمل بیمارستان امداد شهید بهشتی به پنج اتاق و احداث بلوک زایمان بیمارستان قمر بنی‌هاشم برخی از این موارد بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت هم ۲۷ طرح نیمه‌تمام شامل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه سلامت وجود دارد که در مرحله تکمیل قرار گرفته است.

وی یادآور شد: یکی از نیازهای بخش درمان سبزوار راه‌اندازی دستگاه سنگ‌شکن است که مقام عالی وزارت بهداشت قول مساعد در این باره داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.