تعداد کل اخبار منتشر شده 993
6
عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس مطرح کرد:

لایحه عفاف و حجاب با تبدیل به قانون منجر به سلامت اجتماعی و معنوی خانواده ها می شود

  • کد خبر : 4700
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۱
لایحه عفاف و حجاب با تبدیل به قانون منجر به سلامت اجتماعی و معنوی خانواده ها می شود
بانوان آنلاین/ عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: ما معتقدیم این لایحه در صورت تبدیل به قانون منجر به سلامت اجتماعی و معنوی خانواده ها می شود.

به گزارش بانوان آنلاین، زهره الهیان با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: پیشنهاد ما این است که لایحه عفاف و حجاب به لایحه ارتقای سلامت اجتماعی تغییر پیدا کند چرا که این لایحه فراتر از بحث عفاف و حجاب دیده شده است و خیلی از مولفه هایی که در این لایحه مد نظر قرار گرفته است، می تواند در نهایت منجر به سلامت اجتماعی خانواده ها و سلامت معنوی جامعه شود که خواه یا ناخواه بحث عفاف و حجاب نیز در آن مستتر است.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مجموع این لایحه نکات قوت خوبی دارد و خلاهایی که تا الان با آن مواجه بودیم را دیده است به خصوص در بحث ضمانت اجرای قوانین در این لایحه به طور مشخص ذکر شده است که مستنفکین از اجرای قانون مستوجب مجازات باشند و مسئولان نتوانند از اجرای قانون اجتناب کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیدگاه ها در مورد این لایحه متفاوت است، بعضا برخی از نکات ابهام و یا کاستی در لایحه دارد که با بحث و گفت و گو با اتخاذ نظر صاحب نظران و فعالان مردمی در این حوزه اصلاح می شود.

وی با اشاره به بحث اصل 85 شدن این لایحه گفت: طبق اصل 85 این لایحه برای بررسی به کمیسیون ارجاع می شود که البته هنوز نظر مجلس در این مورد اخذ نشده است و هفته آینده مجلس در این رابطه تصمیم گیری می کند ولی در این صورت اصل 85 شدن آن این لایحه در کمیسیون بررسی می شود و بعد از ابلاغ به صورت آزمایشی اجرایی می شود که ما امیدواریم در حین اجرا خلاها بیشتر مشخص شود تا ما بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.