تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

نشست «روایت‌ سازى‌ در نبرد رسانه‌ای» در قم برگزار شد

  • کد خبر : 4190
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
<strong>نشست «روایت‌ سازى‌ در نبرد رسانه‌ای» در قم برگزار شد</strong>
بانوان آنلاین/ نخستین نشست عمومی پیش رویداد مبینا با عنوان «نحوه روایت‌ سازى‌ در نبرد رسانه‌ای» با حضور بانوان طلبه استان قم برگزار شد.

به گزارش بانوان آنلاین، حسن صدرایی عارف، مدرس و پژوهشگر رسانه در این جلسه با بیان اینکه فضای سابیری فضای حکمرانی است، گفت: فضای سایبری ابزاری برای ارتباط و کنترل سیستم های الکترنیکی و مخابراتی با هدف خدمت به انسان است.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی واقعیتی ناملوس است، افزود: ما دو فضای واقعی ملموس و ناملموس داریم که باید از این واقعیت ناملموس که به نام فضای مجازی مطرح است استفاده درست و بهیته داشت.

وی تصریح کرد: بخشی از هویت انسان در همین فضای مجازی است که ابتدا ذهن انسان را به تسخیر خود درآورده و درادامه انسان را با خود همراه می کند.

صدرایی عارف با بیان اینکه ایران در وسط میدان جنگ روایت ها است، گفت: یک طرف می خواهد ایران قوی را نشان دهد و طرف دیگر می خواهد ایران نابود را در ذهن ها بوجود آورد و درحال حاضر به عنوان مثال فضای مجازی احساس فساد را بیشتر از خود فساد در ایران بیان کرده و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری تاکید بر جهاد تبیین دارند تا دستاوردهای ایران اسلامی برای همگان بیان شود.

دبیر رویداد مبینا هم در ادامه طی سخنانی اظهارداشت: این رویداد با استقبال خوبی از سوی طلاب خواهر استان قم مواجه شد و در بخش «جوانه ها»۲۲۰ نفر ثبتنام انجام شده که از این تعداد150 نفر توانستند به  پیش رویداد راه پیدا کنند و در بخش «حرفه ای ها» هم ۴۰ نفر ثبت نام کردند که ۱۰ نفر به صورت نهایی پذیرفته شدند.

فاطمه سلطانی افزود: هم اکنون آموزش های مرحله پیش رویداد در دو مورد عمومی و مهارتی در حال انجام است؛ بخش آموزش عمومی شامل «روایت سازی در نبرد رسانه ای» و بخش آموزش های  مهارتی نیز در۴رشته نوشتاری و۹ رشته دربخش نرم افزاری و در دو سطح حرفه ای ها (برای کسانی که دراین زمینه فعالیتی داشتند) و جوانه‌ها (کسانی که تاکنون آموزشی فرانگرفته اند)، درحال برگزاری است.

وی عنوان کرد: کلاس ها در فضای «سی روم» به صورت آنلاین آغاز شده است و محتوای آفلاین نیز در کانال های مربوط به رشته های متفاوت بارگذاری می شود و در گروه ها نیز شاگردان و اساتید به صورت آنلاین به پرسش و پاسخ می پردازند.

وی گفت: این رویداد در تاریخ دوشنبه 10 بهمن ماه ۱۴۰۱ فراخوان شد و ثبت نام آن در تاریخ ۲۰ بهمن ماه پایان و شروع رسمی جلسات آموزشی پیش رویداد نیز در تاریخ ۲۲ بهمن ماه و به مناسبت جشن ۴۴سالگی انقلاب اسلامی بوده است. تاریخ برگزاری رویداد نیز در تاریخ ۴و ۵ اسفند ماه خواهد بود.

لازم به ذکر است جلسه دوم این نشست که به کمک سازمان تبلیغات اسلامی استان قم انجام شده بود با موضوع « فنون لازم روایت گری درجهاد  در روز اول رویداد به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

گفتنی است حضور اعضای شرکت کننده در«رویداد مبینا» در این نشست الزامی بود و شرکت برای عموم طلاب خواهر و علاقمندان به مباحث فرهنگی و جهاد تبیین آزاد است.

علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر در مورد رویداد به کانال رویداد مبینا در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.