تعداد کل اخبار منتشر شده 993
1

هراس غرب از الگوی زن اسلامی وتلاش برای تخریب زن در ایران

  • کد خبر : 4000
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۴۳
هراس غرب از الگوی زن اسلامی وتلاش برای تخریب زن در ایران
بانوان آنلاین/ زنان در غرب معیارهای لازم را برای رشد دراختیار ندارند و دشمنان کشورمان که از این موضوع آگاهند تلاش می کنند با قراردادن زنان ایرانی مقابل همدیگر و مقابل همه، جایگاه زن ایرانی اسلامی را خدشه دار کنند تا الگوی زن اسلامی نیز به دیگر کشورها راه نیابد.

به گزارش بانوان آنلاین، برنامه امواج شبهه شبکه رادیویی گفتگو میزبان آقای علیرضا داوودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی و خانم مرضیه حاجی پور کارشناس مسائل رسانه و همزمان با ارتباط تلفنی با خانم مرضیه هاشمی مجری شبکه پرس تی وی و کارشناس رسانه، به بررسی موضوع مدل انگلیسی آمریکایی رسانه‌ای بیگانه در طراحی مدل‌های «زنان علیه زنان» و «زنان علیه همه» برای ایجاد شکاف‌هایی میان مردم ومسئولان در ایران پرداخت.
مهمترین مسائل مطرح شده از زبان میهمانان این برنامه را در ادامه می‌بینید:

تلاش دشمن برای جلوگیری از صدور الگوی زن اسلامی به غرب

دکتر علیرضا داودی، کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی گفت: تنها گزاره‌ای که می‌توان بر اساس آن مفهوم زن را قلب و تحریف کرد تا به زن محصور و محبوس برسیم، استفاده از خود زنان است.
وی افزود: زن به مثابه رفتار زنانه و به مثابه تبدیل مردان به رفتار‌های پذیرش‌کننده زنانه وقتی کنارهم می‌آیند معنای برنامه رسانه‌های بیگانه مشخص می‌شود.
کارشناس ارشد رسانه با بیان اینکه به واسطه رسانه‌های بیگانه، با روکش زن‌محور زنان را محدود می‌کنند گفت: الگو‌ها و زیراستاندارد‌ها زنان را در برابر زنان قرار می‌دهد، چون باید در حوزه زنان، استاندارد‌هایی که قابلیت ایجاد تقابل دارند تشکیل دهند.
وی افزود: جامعه‌ای که ناآرامی در آن یک استاندارد است، دچار فروپاشی اجتماعی می‌شود، اما سؤال اینجا است چرا رسانه‌های غرب در پی تخریب زن ایرانی هستند؟
این کارشناس علوم شناختی گفت: این نکته دارای اهمیت است که زنان غربی بیش از ۲۰ درصد استاندارد مورد نیاز را برای موفقیت ندارند و بر این اساس باید جلوی صدور الگوی زن اسلامی به غرب گرفته شود تا زنان غربی از این الگو بهره نبرد، لذا رسانه‌های بیگانه زنان را در کشور‌های اسلامی هدف قرا می‌دهند.
وی افزود: میلیون‌ها زن در ایران دارای استاندارد هستند و دشمن قصد دارد مقابل این افراد در ایران بایستند و استاندارد‌ها و الگو‌ها را تغییر دهند و زنان استاندارد ایرانی را محبوس و طرد کنند.
داودی با اشاره به این مطلب که زن در ایران به لحاظ ذهنی محجوب است، تصریح کرد: رسانه‌های دشمن قصد دارند مفهوم زن را از نظر کارکردی و تئوری تحریف کند و مسیر انحرافی تعریف کنند.
وی افزود: زنان در ایران طیف قدرت را در اختیار دارند پس زن قدرت مؤثر شناختی است و البته غربی‌ها قصد دارند قدرت و شناخت زن را سلب کنند تا زن را به عنوان قدرت مخل شناختی معرفی کنند.
کارشناس ارشد رسانه همچنین گفت: تعادل بخش فرکانس‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی در ایران زنان هستند و از سویی رسانه‌های غربی قصد دارند تاثیر این فرکانس‌ها را بگیرند و افرادی را در همین زمینه مهندسی می‌کنند تا جامعه را از تعادل خارج کنند.

الگوسازی دشمن برای زنان و دختران ایرانی

خانم دکتر مرضیه حاجی‌پور، کارشناس مسائل رسانه نیز دراین باره گفت: دشمن به سمت الگوسازی برای زنان و دختران ایرانی قدم برداشته است و در حوزه‌های مختلف جذابیت ایجاد می‌کنند تا در تفکرات افراد تأثیرگذار باشند.
وی با اشاره به جایگاه مهم دختران در جامعه، افزود: آنچه در غرب اتفاق افتاده، بزرگ‌ترین ضربه را به هویت و جایگاه زنان زده است و طراحی انجام شده است که همان اتفاقات با پوشش خاص، برای زنان ایرانی مطرح شود.
کارشناس مسائل رسانه اظهار کرد: زنان به عنوان مادر، باوری جدید را به جامعه و نسل‌ها تزریق می‌کند و زن خانه دار محدود نیست و می‌تواند در جامعه فعالیت اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.
وی افزود: در جامعه ایرانی زن به عنوان محوری در خانواده مطرح است و دشمنان تلاش دارند همانند همان نگاه غربی تغیر نگرش را در خانواده‌ها صورت بدهند.
حاجی‌پور ادامه داد: ورود کشور‌ها و رسانه‌های غربی به موضوعات مرتبط با ایران برای ضربه زدن همواره از سوی نقاط ضعف خواهد بود و یکی از نقاط قوت حضور بانوان در جامعه است.

در اسلام خانواده اصالت دارد

خانم دکتر مرضیه هاشمی، مجری شبکه پرس تی‌وی و کارشناس رسانه نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه، گفت: دهه ۶۰ سیاه پوستان در آمریکا پیشرفت داشتند و در راستای عدالت و ضد امپریالیسم موفق بودند لذا دشمنان روی خانواده‌ها و زنان تمرکز کردند و در دهه ۸۰ و ۹۰ برخی زنان اعلام کردند به مردان نیاز ندارند و ازدواج‌های رسمی به کمتر از ۳۵ درصد کاهش یافت.
وی با بیان اینکه سیستم سرمایه‌داری ارزش‌ها را تغییر می‌دهد، افزود: مواد مخدر را در اختیار مردان سیاه‌پوست قرار می‌دهند تا بنیان خانواده را هدف قرار دهند، اما در اسلام خانواده اصالت دارد و تمام اعضای خانواده با ارزش هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.