تعداد کل اخبار منتشر شده 993
0

پروژه‌های خاص توسعه‌ای آلمان در افغانستان از سرگرفته می‌شود

  • کد خبر : 4153
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
پروژه‌های خاص توسعه‌ای آلمان در افغانستان از سرگرفته می‌شود
بانوان آنلاین/ آلمان پروژه‌های خاص توسعه‌ای مرتبط با زنان را در افغانستان علی‌رغم محدودیت‌های موجود از سر می‌گیرد.

به گزارش بانوان آنلاین، دی پی آی آلمان با انتشار خبری می‌گوید «برلین» قصد دارد پروژه‌های ویژه خود را که قبلاً در افغانستان اجرا می‌کرده است، با وجود وضع محدودیت‌های طالبان برای زنان، از سر بگیرد.

سونیا شولز، وزیر همکاری اقتصادی و توسعه‌ای آلمان در برلین اعلام کرد که در کار این پروژه‌ها اصل «با زنان، برای زنان» در نظر گرفته شده است.

روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ از این تصمیم برای اولین بار خبر داده است. دولت آلمان می‌گوید تا زمانی که زنان افغانستانی در پروژه‌ها کار کنند، برای حفظ خدمات اولیه به آن‌ها، متعهد است.

سونیا شولز ضمن تقاضای رفع محدودیت‌های وضع شده برای زنان و دختران در افغانستان گفت: با توجه به بحران شدید انسانی، آلمان باید به حمایت از مردم افغانستان متعهد بماند.

شولز می‌گوید متوقف کردن کار این پروژه‌ها شغل زنانی را که اجازه کار دارند و می‌خواهند کار کنند، از آن‌ها گرفته و آن‌ها را با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌کند.

چندی پیش و به دنبال وضع برخی مقررات  از سوی طالبان، وزیر همکاری اقتصادی و توسعه‌ای آلمان، کار پروژه‌های حمایت از نیازهای اساسی مردم افغانستان را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده بود، که با اعلام این خبر، به نظر می‌رسد تعلیق مذکور برطرف شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://banovanonline.ir/?p=4153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.